Jumaat, 29 Oktober 2010

MONTEL~

              
                            Assalamualaikum..




MONTEL MASA KECIK2


MONTEL




                        Montel masa kecik mmg montel..Montel anak si Jerung..masa Jerung beranakkan Montel..Montel ader kembar..bkn Mentol tau namanya..namanya Snow..





                         Jerung beranak kat atas tempat simpan barang..kat blkg umah jiran..aku nak ambik tak dpt sbb atas tu berjaring..aku takut anak dia jatuh sbb tempat tu tinggi..kalau jatuh mmg akan terus masuk longkang..jangkaan aku betul2 terjadi bila 2 3 minggu lps tu..Snow jatuh longkang..aku dgr jer bunyi anak kucen terus kuar..Snow dah tercungap2 dlm longkang besar yg sememangnya segala sisa2 makanan sumer umah mengalir kat situ~~~ 



                      Aku ambik Snow pastu mandikan ngan air suam..minyak2 susah nak tanggal..hidung snow kuar lendir2..siap mandi aku ambik kotak letak kat dapo..dgr nafasnya mcm org athma..aku carik Jerung suh jaga anak dia..aku tgk jerung kat atas tempat simpan barang tu lagik..aku takder pilihan aku ambik tangga..aku ambik kayu..aku bukak jaring yg jiran aku pasang tu guna kayu..haa terus ranap..terbukak dah..aku terus tarik Montel bwk turun..jaring tu aku betulkan semula ala kadar jer..soriii tak sengaja.. ;)



                       Aku bawak Montel masuk umah,letak dia kat Snow..Montel bunyik kuat barulaa mak dia nak masuk..Jerung terus jilat Snow sampai kering..tapi takder respon..hanya nafas jer yg bunyi..aku tak sampai ati..aku bwk gi spital..doktor kata paru2 dia dah masuk kuman+air longkang..doktor bg ubat..aku balik dgn ati tak senang..



                          Sampai umah aku bg Snow kat Jerung..aku tgk muka Jerung cam sayu jer..aku bg ubat pd Snow..Snow dpt selsema+batuk n berkahak..bila berhingus+berkahak dia tak dpt nak menyusu..aku bg minum susu formula jer..lps minum bg ubat plk..2 3 ari lepas tu..aku dgr Snow bunyik..slow jer..aku tgk idung dia dah takder hingus..Alhamdulillah..



                         Snow dah boleh menyusu..tapi tak membesar mcm Montel..dlm 3 minggu duduk dlm jagaan aku n Jerung..aku tgk kaki Snow makin lama makin kurus+sejuk..badan tak besar2..terdetik jgk kat ati..agaknya tak lama umurnya si Snow ni..dan esoknya..mmg aku tak sangka bila aku jenguk dlm kotak..aku tgk badan Snow dah tinggal separuh..dr kepala sampai pinggang dah takder..sedihnya aku..Jerung nape mkn anak ni?? aku lepuk2 Jerung..



                       Mcm2 aku pikir..kata org ibu kucen akan makan anak dia yg sakit..mungkin betul laa kata org tu..hmmm..redha ajer laa..sumer yg jadi dah tertulis..


OBI N MONTEL

                        Skang Montel dah besar..dan dia tak tau pun yg dia ader kembar..





                       Harap Montel ceria slalu bersama teman2 yg lain.. :))