Jumaat, 22 Oktober 2010

AJAK~

               
                     Assalamualaikum..

                  Ajak si bujang manje..tak suka jln merata..bukak pintu blkg, garenti nampak mukanya..




AJAK


AJAK N MONTEL..CAK!!







                   Bulan 9 aritu Ajak demam+selsema..beli ubat kat kedai haiwan tak baik2 jgk..nak bwk gi spital mengelupur taknak masuk bakul..sudahnya bwk yg lain sbb memasing dah berjangkit demam+selsema..mintak kat doktor ubat lebih sket..doktor tak bg..katanya suh bwk sumer..jenuh laa aku nak angkut berbelas2 ekor yg tak sihat kat blkg tu..fulus pun kena lebih jgk tu..ish2..satu hal nak angkut bknnya sumer bdk2 blkg tu mesra alam..



                  Bawak 2 ekor gi spital..Montel n Gegirl..Ajak dah nyorok mana ntah..doktor kata bg mkn ubat utk 2 ekor ni utk seminggu..jgn bg yg lain2..nanti tak cukup ubat utk Montel n Gegirl..Aku angguk tanda tak setuju sebenarnya..



                        Sampai umah aku terus pegi blkg..aku kuarkan sumer ubat yg ader..bg kat kucen2 yg demam n selsema..puas ati walaupun tau ubat tu cukup utk 2 ari jer..aku doa moga memasing cepat baik..esoknya bg lagi..bersin2 dah kurang..cuma Ajak n Gegirl yg tak bgn..melepek tak bertenaga..Montel dah aktif kehulu kehilir..Alhamdulillah..


MONTEL N AJAK

                        Kawan kata try bg air kelapa..aku beli kelapa kat tepi jln..balik umah aku kupas kelapa tu..sket punya payah daa..;)
Aku paksa sumer minum..ader yg nak termuntah..ader yg mmg muntah..yg muntah aku bg lagi skali..nak bg baik kan..yg lebihnya aku plk yg minum..




                     Esoknya..agak membahagiakan..masing2 dah bertambah baik..KECUALI Ajak+Gegirl+Anje..nak bwk gi spital tak berkesempatan+fulus kekurangan..sudahnya aku tawakal..aku bukak peti es..ambik panadol soluble..aku potong 4 bahagian..pastu 1 bahagian aku rendam dlm setgh cawan air..pastu aku bg 0.4 ml kat ajak..0.2 ml kat Gegirl n Anje..ni cubaan berani mati..dlm ati Allah jer yg tau..betapa takutnya aku kalau jd aper2 yg tak elok lps aku bg ubat ni..








                  Malam tu brape kali aku jenguk kat tingkap..tgk memasing baik2 ajer..aku tgk langit..byk bintang..lega rasanya..biasanya bintang byk tandanya ujan takkan turun..dlm bulan 9 aritu..kerap sgt ujan..mungkin sbb tu kucen2 tak brape nak sihat..tapi takder laa aku salahkan ujan..ujan tu kan rahmat..:)  Dan arini sumer shomey2 kat blkg umah ni baik2 ajer..Syukur Alhamdulillah..terima kasih Ya Allah~