Rabu, 29 September 2010

TUAH ~

                             Assalamualaikum...
             Pestime berblog ni..sila beri tunjuk ajar..;)) ..nak mula dari mana yer? ehehe..err..err..err..ok..saya mulakan..err..aku mulakan..aku laa senang..kan²?? ehehe~ 
Aku berasal dr Temerloh,Pahang..duk KL ni dah lama..ader laa dekat 10 taun. Aku suka sgt ngan kucen. Binatang lain pun aku suka gak..aper² jer ayam,itik,semut,ular  bla bla bla...

                               
                  Sbb blog ni khas utk citer kucen².. Aku mulakan ngan Tuah..inilah Tuah kucen pertamaku semasa tinggal kat KL ni. Skang Tuah dah takder..tapi kenangan pahit manis bersamanya masih lagi terpahat dlm ingatan. Tuah ni member aku jumpa time balik keje..merayap sesekor tepi jln..mata pun tak bukak lagik time tu..
                  Sampai² kat umah terus member aku tunjuk si kecik putih..pastu cakap nak bela..bincang punya bincang..last² dpt laa kata sepakat..aku,member aku dan sorg lagik member aku janji nak bela sama². Mula² yg kami buat, bg air masak..punya laa lahap si Tuah minum..sudahnya lps ilang dahaga..tuah pengsan sampai mlm..


                                  
                     Ptg tu..time Tuah tido..kami tinggalkan dia utk carik barang² keperluan..botol susu ngan susu..punya laa mahal susu kucen rupanya..(baru tau..ehehe)..balik² jer terus bg dia minum..kan main lagi minum..sian dia lapar..bermula mlm tu kami jaga Tuah bergilir² tiap mlm..sblm tido mesti masak air..letak dlm botol..letak dlm bakul tuah..supaya mlm² dia tak sejuk..begitu laa ari² sampai laa Tuah besar mcm pic kat atas ni..(pic dia kecik takder sbb time tu hp pun tak pakai lagik..hik²)..
                    Masa Tuah kecik byk sungguh dugaannya..satu ari tu aku ngan member² kena gatal²..bergaru² tak kira masa..cek² rupanya Tuah ader kurap..bawak laa pegi klinik..doktor kata darah Tuah ni kotor..sbb tu mak dia tinggalkan dia..sbb dia berpenyakit..ntah laa..no komen jer..pastu bwk balik bg laa ubat yg doktor bg..ader krim utk sapu..seluruh badan tuah berkurap..bersisik² rasanya..jadik kena sapu seluruh badan.
                    Bermula ari tu bulu Tuah gugur sket demi sket..sampai licin badannya takder bulu..huduh rupanya time tu..tapi sayang tetap sayang..:))  Lama jgk laa Tuah menanggung sakit tu..akhirnya bila dah baik..bulu² dia tumbuh balik..baru laa rasa mcm bela kucen..sblm ni rasa bela makhluk asing pun ader..hik²..
                    Lepas baik sakit,Tuah pun dah besar sket..dah nakal sgt..abis tgn dikunyah²..aku ngan member tetiap mlm berebut nak bawak tido..aku rasa Tuah pun rimas jadik rebutan..;P ..Begitu laa ari² aku ngan Tuah yg menjadik kesayangan..rindu nak gaduh ngan dia..Harap Tuah aman disana~