Ahad, 21 April 2013

TENGOK TIBI~


Assalamualaikum..























;p
~~~~~~~~~~~


Pagi tadi bukak fb..dapat tau Dr.Zul akan kuar kat tv9..dlm rancangan Nasi Lemak Kopi O..tunggu laa jugak..yer laa..bukan slalu dpt tgk pun..ehehe..

Dr.Zul penah rawat Otek..masa tu Otek luka kat kaki sbb bergaduh..Ami Mya yg bawak Otek gi klinik Dr.Zul..Kakak tak penah pun dtg sana..hikhik..ini kisah setahun yg lalu..skang Otek dah sihat walafiat..Alhamdulillah..:)

Moga Dr.Zul dan misi Rizal sentiasa sihat dan dapat merawat lebih byk lagi comey² yg sakit di luar sana..Aaminn~


Khamis, 22 November 2012

OTEK MENANG MOTOR ;p~


Assalamualaikum..

Terima kasih buat teman² yg vote shomeyshayang dlm peraduan whiskas aritu..Otek tersenarai antara 10 yg menang..syukur Alhamdulillah..:)


Rabu, 21 November 2012

PINDAH~


Assalamualaikum..

Rasanya dah lama tak online..(lama laa sgtttt..ekeke)..bizi sampai nak layan pc pun takder masa..dahsyat giler kan? Kikiki ;p

Bila dah lapang sket..baru laa ader mud dah bukak kotak hikmat ni..tapi tak bleh pulak nak upload gambar kat blog..katanya dah abis kouta..ek? Tak cayer laa..jenuh laa godek² itu ini..huh! Tak reti laa..jadi terpaksa laa pindah umah..selamat datang ker umah baru shomeyshayang..blum kemas lagi..nanti laa kalau lapang Kakak kemaskan yer..hik²





JOE 2~


Assalamualaikum..














~~~~~~~
Skang ni..tiap² Sabtu ngan Ahad..takder kat umah..duk Rawang sana sbb ader kursus..Jumaat malam gerak sana..jadi letak air dan makanan byk² utk dorg supaya tak kelaparan sepanjang 2 ari ketiadaan Kakak..tinggalkan juga 2 3 bakul pesanan utk dorg agar dorg jaga diri hiasi peribadi..maklum laa Kakak takder..risau juga nak tinggalkan..

Syukur juga ader Cik Marie..kalau lapang Cik Marie dtg umah tolong bg bebudak ni makan mcm minggu lepas..lega juga bila dapat panggilan..bebudak ok² ajer..Kakak lak balik malam.. Ahad lepas..balik umah rasa lega..sbb takder yg mengejar mintak makan..dorg dah kenyang..sampai² umah terus cuci² kat depan..

Pastu pasan Panda takder..yg len² sumer ader..panggil² tak muncul²..masa Cik Marie kol bgtau  dia dah bg makan bebudak ni..dia kata tak nampak pun si Panda..mula laa tak sedap ati..lama gak memanggil..sambil bebel² kat yg len.."korg ni makan tido jer tau..adik sekor pun tak reti nak jaga..bla bla bla.." 

Masuk umah..gi carik kat blkg pulak..siap bawak lampu suluh..si Panda slalu gak lepak blkg..tapi panggil² tak muncul jugak..ermm..takper laa..agaknya Adik jenjalan..esok balik laa tu..(pujuk ati sendiri)..masuk umah kemas² aper yg patut..tak lama tu Cik Marie kol..sembang²..katanya Adik ader kat umah Mama Eva..diulangi..umah Mama Eva!!

CISSS!!!! BEDEBAHHHHH!! 

~~~~~~~~~~~

Dah lama tak jumpa Adik..Kakak windu tau..wuwuwu ;p

GAMBAR TERBARU ADIK YG DIKIRIM OLEH PENCULIK..;p~

Jumaat, 16 November 2012

LINT ROLLER~


Assalamualaikum..























~~~~~~~~
Terima kasih byk² buat Ain sbb bagi roller ni..tapi Wawa tak suka..Otek tak suka..pendek kata sumer shomey² tak suka..mengader² betul! Kakak jer yang suka..ahaha..kompem laa dorg tak suka..sbb benda ni melekat²..kalau gelek kat badan dorg..bleh tanjat..kikiki..;p



MINYAK GAMAT~


Assalamualaikum..


Minyak gamat ialah ubat yg sgt popular..seswai digunakan utk luka²..juga utk gatal² seperti kurap dll..slalunya minyak gamat dijual dalam botol seperti ini..slalu guna ubat ni utk kucen² yg berkurap..insyaAllah..dgn izinNYA bleh baik..yg lecehnya bila nak buka botol..penah jugak laa tertumpah..bukan skali dua..tapi byk kali..kucen tak suka ngan bau ubat ni..bila nak letak ubat mula laa mengelupur..dgn nak pegang kucen lagi..dgn nak pegang botol lagi..mana laa tak tumpah..kalau ader pembantu tu len laa kan? Satu hal pulak nak carik bibik semata² nak ubatkan kucen kurap..ahaha..tak masuk akal..;p


Jadi utk menyenangkan keje..isi minyak gamat dalam botol lain..bleh guna botol ubat sakit mata atau botol ubat spray..pastikan basuh botol terlebih dulu..


Terlebih dulu..tapiskan minyak gamat..bleh guna sarung kaki atau aper² yg bleh buat penapis..sbb minyak gamat ader serdak..dulu² penah letak dalam botol camtu jer tanpa tapis..lama² tersumbat..


Bila minyak dah siap tapis..kita bleh tgk byk serdak yg terasing..serdak tau..bukan dedak..kikiki ;p


Minyak gamat yg sudah ditapis..


Dah siap..bleh letak dalam botol..peringatan..jgn bantai letak dlm mata lak minyak gamat tu..ahaha~


Testing dulu bleh spray tak? Yes! Berjaya! Hik²


Dah senang nak guna..jadi gunakan tanpa was-was..ekeke ;)



Khamis, 15 November 2012

JOM JALAN-JALAN 2~


Assalamualaikum..






































~~~~~~~~~~~~
Ahaha..letih melayan bebudak ni..takder saper pun yg suka pakai loceng ngan tali ni sebenarnya..maklumlaa  tak biasa..cuba kalau letak jer kat lantai..abis pulak dorg buat mainan..macam² aksi kalau pakaikan kat dorg..ader yg terloncat²..ader yg beratkan badan..ader yg berpusing²..kira yg paling ok si Wawa tu jer..nak jugak dia berjalan walau tensen pakai benda alah tu..kikiki..;p